Informazioni personali

La mia foto
“I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.” ― Marilyn Monroe

lunedì 30 gennaio 2012

I feel ZEN!


A little bit of Zen...

by P.S. Vasu

Stories that illustrate the foundation of Zen philosophy:

"A says he is not afraid. B says he is not afraid and he is also not afraid of being afraid. The first statement comes from a mind that is tight and assertive—a mind that clings to fixed viewpoints. The second statement comes from a mind that is nimble and free-flowing—a mind that does not cling to fixed viewpoints. The first type of mind is an 180º mind, represented by a half circle. The second is a 360º mind, represented by a full circle.

The 360º mind does not have any preconceived notions—not even the preconceived notion that there should not be any preconceived notions. The 360º mind is open, flexible and uncontrived. It is without blocks and always change-ready".

We just need to recognize our limits and our capacities, we need to believe in what we can always do!


Un po' di Zen...

Storie che illustrano le fondamenta della filosofia Zen:

by P.S. Vasu

"A afferma di non aver paura. B afferma di non aver paura e di non aver paura di aver paura. La prima affermazione proviene da una mente chiusa e assertiva, una mente che si aggrappa a dei fissi punti di vista. La seconda affermazione proviene da una mente agile e fluida, una mente che non si aggrappa a punti di vista fissi.

Il primo tipo di mente è a 180° e si potrebbe rappresentare come un semicerchio. La seconda è una mente a a 360°, rappresentata da un intero cerchio.

Una mente a 360° non ha idee preconcette, nemmeno l'idea preconcetta che non dovrebbero esserci idee preconcette. E' una mente aperta, flessibile e non artificiosa. E' senza blocchi e in continuo cambiamento".

Ci occorre solo riconoscere i nostri limiti e le nostre capacità, ci occorre credere in ciò che possiamo sempre fare!

GBN

Nessun commento: